piątek, 9 stycznia 2015

Podsumowanie filmowego 2014 roku.


Podsumowanie filmowego 2014 roku.

Oto lista 25 najlepiej ocenionych przeze mnie filmów 2014 roku. Z tej puli wybrałem po jednym, według mnie najlepszym przedstawicielu danego gatunku. Ogólnie w 2014 roku obejrzałem i oceniłem (według profilu na filmwebie) 128 filmów. To o 23 produkcje więcej niż w roku ubiegłym. Z premierami w naszym kraju bywa tak, że odbywają się one często tuż przed rozdaniem Oscarów, bądź nawet po rozdaniu. Wiele produkcji w ogóle nie jest pokazywane w naszych kinach, tak więc poniżej lista filmów, które nie były brane pod uwagę.
Wybór był miejscami naprawdę ciężki, ale udało mi się drogą eliminacji wyłonić moją subiektywną listę najlepszych przedstawicieli gatunku.

Lista według gatunków:

Akcja: Na skraju jutra      
Animacja: Jak wytresować smoka 2
Dramat: Ewolucja planety małp/Zaginiona dziewczyna
Ekranizacja komiksu: Strażnicy Galaktyki
Ekranizacja książki: Więzień labiryntu
Fantastyka: Czarownica
Horror: Jako w piekle, tak i na Ziemi
Komedia: 22 Jump Street
Kryminał: Wolny strzelec
Sci-Fi: Interstellar
Szpiegowski: Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz
Thriller: Gość/John Wick
Wojenny: Furia

A tak oto alfabetycznie prezentuje się lista 25 najlepiej ocenianych przeze mnie filmów 2014 roku:

1)      22 Jump Street
2)      Bez Litości
3)      Czarownica
4)      Ewolucja Planety Małp
5)      Frank
6)      Furia
7)      Godzilla
8)      Gość
9)      Interstellar
10)  Jak wytresować smoka
11)  John Wick
12)  Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz
13)  LEGO Przygoda
14)  Mama
15)  Mów mi Vincent
16)  Na skraju jutra
17)  Sędzia
18)  Snowpiercer: Arka Przyszłości
19)  Strażnicy Galaktyki – jedyna 10 w całym zestawieniu
20)  Szef
21)  The Raid 2: Infiltracja
22)  Wielka Szóstka
23)  Wolny Strzelec
24)  X-Men: Przeszłość, która nadejdzie
25)  Zaginiona dziewczyna

Filmy, które nie były brane pod uwagę:

1)      Wilk z Wall Street (The Wolf of Wall Street)
2)      Witaj w klubie (Dallas Buyers Club)
3)      Nimfomanka - Część I (The Nymphomaniac Part 1)
4)      Nimfomanka - Część II (The Nymphomaniac Part 2)
5)      Wielkie piękno (La grande bellezza)
6)      Tajemnica Filomeny (Philomena)
7)      Co jest grane, Davis? (Inside Llewyn Davis)
8)      Obrońcy skarbów (The Monuments Men)
9)      Duże złe wilki (Big Bad Wolves)
10)  Tylko kochankowie przeżyją (Only Lovers Left Alive)
11)  Imigrantka (The Immigrant)
12)  Teoria wszystkiego (The Zero Theorem)
13)  Bardzo poszukiwany człowiek (A Most Wanted Man)
14)  Magia w blasku księżyca (Magic in the Moonlight)
15)  Boyhood
16)  Bogowie
17)  Brudny Szmal (The Drop)
18)  Locke
19)  Predestination
20)  Coherence

Filmweb:

4 komentarze:

  1. Dziwna ta lista filmów nie branych pod uwagę, skoro miały tam być tylko produkcje bez polskiej premiery lub z opóźnioną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nigdzie nie napisałem, że tam są tylko produkcje bez premiery lub z opóźnieniem w Polsce ;)

      Usuń
    2. "Z premierami w naszym kraju bywa tak, że odbywają się one często tuż przed rozdaniem Oscarów, bądź nawet po rozdaniu. Wiele produkcji w ogóle nie jest pokazywane w naszych kinach, tak więc poniżej lista filmów, które nie były brane pod uwagę."

      Usuń
    3. Nie były brane pod uwagę m. in. z tego powodu, że film nie był w polskiej dystrybucji bądź premiera odbyła się na świecie w 2013 roku. Coś Ci mam jeszcze wytłumaczyć, czy zamierzasz wkleić mi w komentarzu jeszcze jakiś fragment? Bo według mnie to jest to czepianie się czegoś na siłę.

      Usuń