czwartek, 19 czerwca 2014

Miszmasz: "Czarownica/Maleficent".




Czarownica / Maleficent


Data Premiery: 30 maja 2014
Gatunek: Familijny, Fantasy
Produkcja: USA
Reżyseria: Robert Stromberg
Scenariusz: Linda Woolverton
Muzyka: James Newton Howard
Zdjęcia: Dean Semler

Występują: Angelina Jolie, Elle Fanning, Sharlto Copley, Sam Riley, Juno Temple, Imelda Staunton, Lesley Manville, Brenton Thwaites

Recenzja już wkrótce!


Ciekawostki:
- Jude Law był brany pod uwagę do roli króla Stefana. 
- Emma Thompson i Judi Dench były brane pod uwagę do ról wróżek. 
- Logan Marshall-Green, George Blagden, Gael García Bernal i Jim Sturgess byli brani pod uwagę do roli Diavala, którą ostatecznie otrzymał Sam Riley.
- Patrick Stewart był brany pod uwagę do jednej z ról. 
- Posadę producenta filmu zaoferowano Richardowi D. Zanuckowi, który jednak zmarł w 2012 roku.  
- Zdjęcia do filmu były kręcone w Iver Heath, Petworth i Little Gaddesden (Anglia, Wielka Brytania). 

Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 6 czerwca 2012 roku, a zakończyły 9 października 2012 roku. Produkcja „Czarownicy” rozpoczęła się 11 czerwca 2012 r. w słynnym angielskim Pinewood Studios, gdzie nakręcono większość scen. Zdjęcia trwały pięć miesięcy, wykorzystano do ich realizacji sześć planów w halach oraz ogromne tereny na zewnątrz.

W produkcji wykorzystano szereg wyjątkowych dekoracji. Odpowiedzialni za kierownictwo produkcji Gary Freeman i Dylan Cole oraz scenograf Lee Sandales wspólnie ze Strombergiem zbudowali wewnętrzne i zewnętrzne scenografie godne epickich opowieści filmowych.

„To chyba najbardziej oszałamiające dekoracje, jakie widziałem w życiu”, miał wykrzyknąć Dean Semler, operator i zdobywca Oscara®, na widok Sali Audiencyjnej zamku, gdzie odbył się chrzest Aurory. Sam zamek, tak wewnątrz, jak i na zewnątrz, był fizyczną realizacją budowli widocznej w animacji z 1959 r. „Pierwowzór to przykład świetnego wzornictwa”, przekonuje Freeman. „Kiedy film wszedł na ekrany, uznano je za bardzo awangardowe. Twórcy mieli niecodzienne podejście do kolorów i ich kontrastów. Kiedy patrzymy na poszczególne elementy, myślimy sobie: to nie ma prawa do siebie pasować, a jednak w zestawieniu pasuje”.

„Oprócz innej skali, zastosowaliśmy też inne, bardziej luksusowe materiały, niż te typowo spotykane w normańskich zamkach”, opowiada dalej Freeman. „Wprowadziliśmy, na przykład, marmurowe posadzki dające bardzo bogatą, mocną paletę. Tak naprawdę, to architektura w animowanym pierwowzorze była ekstraktem ze wszystkich rodzajów zamków z dawnych epok. My nie mogliśmy sobie na to pozwolić, bo dla dzisiejszej widowni wiktoriańsko-gotycko-romański zamek byłby po prostu nieprzekonywujący. Dlatego musieliśmy zdecydować się na jeden styl i tak też zrobiliśmy. Nasza budowla też jest hybrydą, ale bardziej logiczną: charakteryzuje się architekturą w stylu praskim z silnymi akcentami romańskimi. Następnie dodaliśmy łęki przyporowe, które stały się motywem wiążącym poszczególne przestrzenie”.

Kręcenie filmu, w którym większość dekoracji i wiele postaci istnieje wyłącznie w wyobraźni aktorów i twórców jest wielopoziomowym wyzwaniem. „Gra na tle blue screen jest wielkim wyzwaniem, ale przy tak utalentowanej obsadzie można było zapomnieć, że wokół nas nie ma baśniowego świata”, mówi Stromberg. „Aktorzy spisali się świetnie, nawet kiedy musieli wyobrażać sobie otaczający ich świat.

Zadanie stworzenia kostiumów dla postaci żyjących w hybrydowej rzeczywistości łączącej w sobie świat baśniowy i świat średniowiecza powierzono dwukrotnie nominowanej do Oscara® Annie Sheppard. „Najpierw pomyślałam, że kostiumy te będą musiały nawiązywać do konkretnego okresu historycznego”, opowiada Sheppard. „Jednak szybko stało się dla mnie jasne, że powinnam porzucić tę myśl i pozwolić fantazji frunąć wraz z wizjami Roba, ponieważ on ma wielką wyobraźnię wizualną i potrafi bardzo dobrze opisywać wygląd różnych przedmiotów. Zorientowałam się, że będę musiała przekroczyć granicę i całkowicie zanurzyć się w bajkowej krainie”.

Mimo dużego doświadczenia, praca nad tym filmem okazała się dla kostiumolożki nie lada wyzwaniem. Oprócz różnic pomiędzy światem baśni, a światem ludzi, musiała również stworzyć szereg podkategorii kostiumów dla postaci w tych światach. Łącznie Shepherd wraz z zespołem wykonała ręcznie ponad 2000 kostiumów.

Przemiany w kruka, leśne stworzenie, czy też króla, który starzeje się o 16 lat w oczekiwaniu na spełnienie się klątwy rzuconej na jego córkę, wymagały zastosowania sztucznych elementów modyfikujących wygląd aktorów oraz makijażu. W zespole pod wodzą nagrodzonego siedmioma statuetkami Oscara® Ricka Bakera była, na przykład, osoba wyspecjalizowana w przyklejaniu rogów i nakładek na policzki Czarownicy, jak również rzesze innych, którzy co rano przez kilka godzin szykowali pozostałe postaci.


Materiały wideo:






Plakaty



 

 

 

 




Grafiki koncepcyjne

































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz